Regulamin Imprez i Usług Turystycznych Radsas Fun
Zawarcie umowy (dokonanie rezerwacji jest umową wstępną) o udział w imprezie turystycznej (OBOZIE/KOLONI i/lub wycieczki Szkolnej/Zielonej Szkoły) oznacza akceptację Szczegółowego Regulaminu Imprez Turystycznych (zwanego dalej: Regulaminem) oraz Ogólnych Warunków Uczestnictwa (zwanych dalej: Warunkami) w Imprezach Turystycznych organizowanych przez Radsas Fun spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Gdańsku 80-362 Gdańsk ul. Chłopska 7/6 NIP 5842861490, REGON 540374917, KRS 0001143093, dlatego prosimy o uważne zapoznanie się z nimi:
SZCZEGÓŁOWY REGULAMIN IMPREZ TURYSTYCZNYCH RADSAS FUN LATO 2025
I. ZAWARCIE UMOWY
- Zawarcie umowy o udział w imprezie turystycznej (OBOZIE/KOLONII) jest jednoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu oraz Ogólnych Warunków Uczestnictwa. Prosimy o zapoznanie się z dokumentami przed dokonaniem rezerwacji.
- Organizator: Radsas Fun sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku, ul. Chłopska 7/6, NIP 5842861490, REGON 540374917, KRS 0001143093
- Rezerwacji dokonuje się przez wypełnienie Formularza Rezerwacyjnego online.
Potwierdzenie zawarcia umowy przesyłane jest na podany podczas rezerwacji adres e- mail.
II.
OBOWIĄZKI I PRAWA UCZESTNIKÓW
1. Obowiązki uczestników:
- Przestrzeganie regulaminów i zasad obowiązujących podczas imprezy.
- Stosowanie się do poleceń kadry, w tym kierownika, wychowawców, instruktorów i ratowników.
- Zachowanie punktualności, samodzielności oraz dbanie o czystość.
- Przestrzegania rozkładu dnia.
- Przestrzegania regulaminów: między innymi uczestnika imprezy, poruszania się po drogach, bezpieczeństwa przeciwpożarowego i innych dostępnych na stronie www.radsas-fun.pl i innych dostępnych na terenie ośrodka.
- Uczestnik/Dziecko w razie spostrzeżenia sytuacji zagrożenia dla życia lub zdrowia innych ma obowiązek natychmiast poinformować o tym wychowawcę lub kierownika Imprezy.
- Uczestnikowi/Dziecku nie wolno oddalać się od grupy oraz poza teren obiektu bez wiedzy wychowawcy.
- Uczestnikowi/Dziecku zakazuje się zażywania jakichkolwiek leków i suplementów bez wiedzy i zgody wychowawców na obozie (Wychowawca posiada upoważnienie z Karty Kwalifikacyjnej podpisanej przez Opiekunów Prawych/Rodziców do dawkowania leków)
- Uczestnik/Dziecko w godzinach ciszy nocnej powinien przebywać w przydzielonym mu na czas Imprezy Turystycznej pokoju/domku.
- Zakazy:
- Bezwzględny zakaz posiadania, spożywania i używania tytoniu, e-papierosów, alkoholu, narkotyków, napojów energetycznych, napojów typu zero (pseudoalkoholowych) oraz innych środków odurzających.
- Zabrania się fotografowania i publikowania wizerunku innych uczestników bez ich zgody.
- Korzystanie z telefonów komórkowych jest zabronione podczas zajęć, chyba, że za zgodą wychowawcy. Korzystanie z telefonu możliwe jest w czasie odpoczynku poobiedniego. (Telefony będą przechowywane u wychowawców i udostępniane w przeznaczonym do tego czasie zgodnie z wewnętrznymi procedurami firmy).
- Wszelkiego rodzaju poniżanie, obrażanie czy znęcanie się (psychiczne i fizyczne) przez Uczestnika/Dziecko nad innymi Uczestnikami/Dziećmi będzie skutkowało karami, w zależności od skali zjawiska.
- Konsekwencje naruszenia regulaminu:
- Ustne pouczenie.
- Zadania do wykonania, jako konsekwencja i służące wyedukowaniu w prawidłowym postępowaniu.
- Poinformowanie o niestosownym zachowaniu obozowicza Opiekunów Prawnych/ Rodziców.
- W przypadku rażącego naruszenia regulaminu uczestnik może zostać usunięty z imprezy. W takim przypadku Opiekun Prawny zobowiązany jest do odbioru uczestnika na własny koszt w ciągu 24 godzin od powiadomienia przez kierownika wypoczynku.
- Brak odebrania uczestnika z imprezy turystycznej w wyznaczonym czasie (w szczególnych przypadkach) może skutkować odstawieniem uczestnika do
- W przypadku podejrzenia spożywania alkoholu, narkotyków lub środków odurzających Opiekunowie Prawni/Rodzice wyrażają zgodę na badanie Uczestnika/Dziecka alkomatem lub testami narkotykowymi bez obecności Rodzica/Opiekuna Prawnego.
III. OBOWIĄZKI OPIEKUNÓW PRAWNYCH
1. Podanie prawdziwych informacji:
- Opiekunowie Prawni zobowiązani są do podania pełnych informacji o zdrowiu uczestnika w Karcie Kwalifikacyjnej.
- W przypadku zatajenia informacji Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wynikające z tego problemy zdrowotne czy organizacyjne.
- Opiekunowie Prawni/Rodzice są zobowiązani do wpisania do Karty Kwalifikacyjnej wszystkich ważnych informacji zgodnie z prawdą. W przypadku pojawienia się nieprzewidzianych zachowań spowodowanych chorobami, zaburzeniami rozwoju i innymi sytuacjami, o których Organizator nie został poinformowany w Karcie Kwalifikacyjnej i/lub Formularzu Rezerwacyjnym może on usunąć Uczestnika/Dziecka na koszt Opiekuna Prawnego/Rodzica.
- Opiekunowie Prawni/Rodzice wyrażają zgodę na przetwarzanie danych zgłoszonego Uczestnika/Dziecka, opiekunów oraz osób upoważnionych do odbioru i/lub odwiedzin Uczestnika/Dziecka, w celu realizacji wybranej Imprezy Turystycznej oraz w celach informacyjnych firmy RADSAS FUN (zgodnie Ustawą z dn. 27.08.1997 r. o Ochronie Danych Osobowych Dz. Ust. Nr 133 poz. 883 oraz Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych RODO uchwalonym przez Sejm RP w dniu 10.05.2018 r).
2. Pokrycie kosztów:
- Opiekunowie pokrywają koszty związane z wcześniejszym odbiorem uczestnika w przypadku jego usunięcia z imprezy.
- Opiekunowie Prawni są odpowiedzialni za pokrycie wszelkich szkód wyrządzonych przez uczestnika podczas imprezy, zarówno w odniesieniu do mienia Organizatora, jak i osób trzecich.
- Koszty dodatkowe, np. związane z transportem uczestnika, są określane indywidualnie.
IV. REZYGNACJA Z UDZIAŁU I OCHRONA „TARCZA”
- Klient ma prawo zrezygnować z udziału w imprezie turystycznej w dowolnym momencie przed jej rozpoczęciem, składając rezygnację drogą elektroniczną na adres: lato@radsas-fun.pl.
- Zwrot kosztów odbywa się zgodnie z tabelą zwrotów zamieszczoną w Regulaminie „Tarcza od Rezygnacji”.
| Termin rezygnacji | Zwrot bez „Tarczy” | Zwrot z „Tarczą” |
| Ponad 30 dni przed rozpoczęciem | Zwrot wpłaty minus 250 zł | 100% wpłaty minus koszt ochrony |
| 29–14 dni przed rozpoczęciem | Zwrot wpłaty minus 500 zł | 100% wpłaty minus koszt ochrony |
| 13–1 dni przed rozpoczęciem | 30% wpłaty | 75% wpłaty |
| Nieobecność na imprezie | 20% wpłaty | 60% wpłaty |
3. Koszt ochrony „Tarcza”:
- 110 zł dla imprez 10-dniowych,
- 80 zł dla imprez 7-dniowych.
- Zwroty realizowane są w ciągu 60 dni od zgłoszenia rezygnacji.
V. REGULAMIN OCHRONY AKLIMATYZACYJNEJ „OAZA”
1. Cel ochrony „Oaza”:
Ochrona „Oaza” została stworzona, aby wesprzeć uczestników, którzy mają trudności z adaptacją do warunków obozowych (np. tęsknota za domem, problemy z pierwszym obozem) lub powrotu wynikającego z decyzji uczestnika i/lub rodziców/opiekunów prawnych. Nie obejmuje przypadków rażącego naruszenia regulaminu, skutkujących usunięciem uczestnika z imprezy.
2. Koszty ochrony „Oaza”:
- 170 zł dla imprez 10-dniowych,
- 120 zł dla imprez 7-dniowych,
- Koszt ochrony jest doliczany do zaliczki i jest bezzwrotny.
3. Warunki korzystania z ochrony „Oaza”:
- Ochrona musi być wykupiona w dniu rezerwacji imprezy turystycznej.
- Opiekun Prawny musi zgłosić chęć skorzystania z ochrony drogą mailową na adres: lato@radsas-fun.pl nie później niż 14 dni od daty zakończenia obozu.
4. Zakres zwrotu:
- Organizator zwróci koszty niewykorzystanych dni proporcjonalnie do podstawowej ceny obozu.
- Dodatkowo zwracane są koszty niewykorzystanych, dodatkowo płatnych atrakcji, pod warunkiem ich niewykonania z powodu wcześniejszego powrotu uczestnika.
5. Ograniczenia ochrony „Oaza”:
- Ochrona nie obowiązuje uczestników wyjeżdżających w ciągu ostatnich dwóch dni obozu.
- Wypłata z tytułu ochrony następuje w ciągu 60 dni od daty zgłoszenia i zaakceptowania roszczenia.
6. Zasady zgłaszania wniosku:
- Zgłoszenie chęci skorzystania z ochrony musi być przesłane mailowo wraz z podaniem powodu wcześniejszego zakończenia pobytu oraz numerem konta do zwrotu środków.
- W treści wiadomości należy zawrzeć imię i nazwisko uczestnika oraz nazwę imprezy turystycznej.
VI. PROMOCJE IMPREZ TURYSTYCZNYCH
- Z promocji może skorzystać każdy Klient (Opiekun Prawny/Rodzic), który zapisał Uczestnika/Dziecko na Imprezę Turystyczną (obóz/kolonię) Radsas Fun sp. z o.o. oraz spełnił warunki podane w punktach od 1 do 12 niniejszego Regulaminu.
- Dostępne promocje:
| Promocja | Kwota rabatu obóz/kolonia, która trwa 10 dni | Kwota rabatu obóz/kolonia, która trwa 7 dni |
| FIRST MINUTE – zarezerwować obóz do 19.01.2025 i dokonać pełnej wpłaty w ciągu 2 dni od rezerwacji | 200 PLN | 140 PLN |
| Rodzeństwo razem – dla rodzeństwa korzystającego z naszej oferty mamy super rabat – (na każde dziecko) | 100 PLN | 70 PLN |
| Obozy na maksa – dla osób wykupujących 2 turnusy (na każdy turnus) | 100 PLN | 70 PLN |
| Brązowy Rabat – dla klientów, którzy uczestniczyli w 1 lub 2 imprezach Radsas | Bon o wartości 50 PLN do wykorzystania w sklepie Radsas Fun | Bon o wartości 50 PLN do wykorzystania w sklepie Radsas Fun |
| Srebrny Rabat – dla klientów, którzy uczestniczyli w 3 lub 4 imprezach Radsas | Bon o wartości 80 PLN do wykorzystania w sklepie Radsas Fun | Bon o wartości 80 PLN do wykorzystania w sklepie Radsas Fun |
| Złoty Rabat – dla klientów, którzy uczestniczyli w 5 lub 6 imprezach Radsas | Bon o wartości 120 PLN do wykorzystania w sklepie Radsas Fun | Bon o wartości 120 PLN do wykorzystania w sklepie Radsas Fun |
| Platynowy Rabat – dla klientów, którzy uczestniczyli w 7 lub więcej imprezach Radsas | Bon o wartości 120 PLN do wykorzystania w sklepie Radsas Fun | Bon o wartości 120 PLN do wykorzystania w sklepie Radsas Fun |
- Z promocji FIRST MINUTE mogą skorzystać Opiekunowie Prawni/Rodzice, którzy do dnia 19.01.2025 dokonają rezerwacji Imprezy Turystycznej (obozu/kolonii) dla Uczestnika/Dziecka oraz dokonają 100% płatności za wyżej wymienioną Imprezę w ciągu maksymalnie 2 dni roboczych od momentu rezerwacji.
- Z promocji RODZEŃSTWO RAZEM mogą skorzystać Opiekunowie Prawni/Rodzice, którzy dokonają rezerwacji Imprezy Turystycznej (obozu/kolonii) dla minimum dwóch Uczestników/Dzieci, którzy są dla siebie rodzeństwem (nie kuzynostwem ani rodzeństwem chrzestnym…) oraz opłacą te rezerwacje zgodnie z harmonogramem wpłat.
- Z promocji OBOZY NA MAKSA mogą skorzystać Opiekunowie Prawni/Rodzice, którzy dokonają rezerwacji Imprezy Turystycznej (obozu/kolonii) na minimum dwóch turnusach w jednym sezonie (Lato 2025) oraz opłacą te rezerwacje zgodnie z harmonogramem wpłat.
- Jeśli klient (Uczestnik) przestaje spełniać warunki promocji, ta ulega dezaktywacji. Cena wraca do tej sprzed promocji.
- Z promocji BRĄZOWY RABAT mogą skorzystać Opiekunowie Prawni/Rodzice, którzy dokonają rezerwacji Imprezy Turystycznej (obozu/kolonii) dla Uczestnika/Dziecka, które uczestniczyło w 1 lub 2 Imprezach Turystycznych Radsas Fun oraz opłacą tę rezerwację zgodnie z harmonogramem wpłat.
- Z promocji SREBRNY RABAT mogą skorzystać Opiekunowie Prawni/Rodzice, którzy dokonają rezerwacji Imprezy Turystycznej (obozu/kolonii) dla Uczestnika/Dziecka, które uczestniczyło w 3 lub 4 Imprezach Turystycznych Radsas Fun oraz opłacą tę rezerwację zgodnie z harmonogramem wpłat.
- Z promocji ZŁOTY RABAT mogą skorzystać Opiekunowie Prawni/Rodzice, którzy dokonają rezerwacji Imprezy Turystycznej (obozu/kolonii) dla Uczestnika/Dziecka, które uczestniczyło w 5 lub 6 Imprezach Turystycznych Radsas Fun oraz opłacą tę rezerwację zgodnie z harmonogramem wpłat, a PLATYNOWY RABAT jest dla uczestników 7 lub więcej Imprez Turystycznych z Radsas
- Promocje dotyczą Imprez Turystycznych (obozów/kolonii) 7 i 10 dniowych.
- Promocje dotyczą Imprez Turystycznych (obozów/kolonii) organizowanych przez firmę Radsas Fun sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku.
- Rezerwacja Imprezy Turystycznej (obozu/kolonii) jest jednoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
VI. MONITORING I WIZERUNEK
- W ośrodkach wypoczynkowych (w częściach wspólnych oraz na terenie w koło budynków) funkcjonuje monitoring rejestrujący obraz i dźwięk w celu zapewnienia bezpieczeństwa uczestników. Służy on zapewnieniu bezpieczeństwa uczestnikom, kadrze i ochronie mienia.
- Dostęp do monitoringu mają tylko uprawnieni pracownicy. Nagrania są przechowywane przez 30 dni i udostępniane wyłącznie uprawnionym organom na podstawie wezwania.
- Imprezy turystyczne są nagrywane i fotografowane przez filmowców i fotografów. Zdjęcia i filmy wykorzystywane są w celach marketingowych.
- Wizerunek uczestników może być wykorzystywany w materiałach promocyjnych Organizatora. Zapisanie uczestnika na imprezę turystyczną jest wyrażeniem zgodny na filowanie, wykonywanie zdjęć i wykorzystywanie wizerunku w celach marketingowych.
VII. TRANSPORT
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Organizator zapewnia uczestnikom transport zbiorowy na miejsce imprezy oraz powrót do wyznaczonego punktu zbiórki zgodnie z informacjami zamieszczonymi na stronie internetowej.Rezerwacja imprezy turystycznej jest równoznaczna z akceptacją Regulaminu Transportu.Klient (Opiekun Prawny/Rodzic) deklaruje chęć skorzystania z transportu zbiorowego lub transportu własnego wypełniając Formularz Rezerwacyjny obozu/kolonii.Klient (Opiekun Prawny/Rodzic) może wybrać Transport Zbiorowy w jedną stronę, a Transport Własny w drugą. Może również wybrać w obie strony Transport Zbiorowy lub Transport Własny. Jednak Cena transportu zbiorowego dotyczy transportu w obie strony bez względu na to czy klient wybrał transport w którąś ze stron jako Własny.Transport zbiorowy nie jest wliczony w cenę obozu i Klient (Opiekun Prawny/Rodzic) dopłaca za transport zgodnie z ofertą.Nieskorzystanie z Transportu Zbiorowego Uczestnika/Dziecko po jego wykupieniu i nie zgłoszeniu tego faktu przez Opiekuna przed wyjazdem nie zmniejsza kosztu Imprezy Turystycznej (obozu/kolonii).Nieskorzystanie z Transportu Zbiorowego w jedną stronę przez Uczestnika/Dziecko nie zmniejsza kosztu Imprezy Turystycznej (obozu/kolonii).Rodzic / Opiekun prawny może dokonać zmiany transportu ze zbiorowego na własny lub odwrotnie oraz zmiany miejsca zbiórki zgłaszając ten fakt
Organizatorowi najpóźniej na 7 dni przed datą transportu.
- Jeżeli zmiana nastąpi (zostanie zgłoszona) na 6 lub mniej dni przed transportem, i będzie ona dotyczyła zmiany transportu z własnego na zbiorowy (i będzie
technicznie możliwa do zrealizowania!) wystąpi dopłata w wysokości 30 PLN. Płatność będzie wymagana w dniu zgłoszenia zmiany. W przypadku zmiany z transportu zbiorowego na własny dopłata nie wystąpi.
- Miejsca, daty i godziny zbiórek podane są w tabelkach w zakładce „Transport” na stronie konkretnego obozu, na który zapisany jest Uczestnik/Dziecko
- Klient (Opiekun Prawny/Rodzic) może upoważnić osobę 3cią do odbioru
uczestnika z Ośrodka (Transport Własny) lub miejsca zbiórki (Transport Zbiorowy). Upoważnienie znajduje się na Karcie Kwalifikacyjnej.
- Upoważnienie do odbioru uczestnika przez osobę 3cią może być wystawione w Karcie Kwalifikacyjnej, na odrębnej kartce lub mailowo/SMSowo na adres
mailowy i numer telefonu Organizatora (lub wychowawcy/konwojenta) podany w rezerwacji tylko przez Rodzica/ Opiekuna Prawnego, i dostarczone pocztą tradycyjną, pocztą mailową lub SMSowo tylko z danych kontaktowych Rodzica/ Opiekuna Prawnego podanych w umowie.
- Upoważnienie MUSI zawierać dane Rodzica/ Opiekuna Prawnego: imię i nazwisko, adres, numer dowodu osobistego; Osoby upoważnionej: imię i nazwisko oraz numer dowodu osobistego; imię i nazwisko dziecka/ uczestnika; podpis Rodzica/ Opiekuna Prawnego oraz informację skąd będzie odbierany uczestnik/dziecko.
- Klient (Rodzic/ Opiekun Prawny), jest zobowiązany do zapewnienia odbioru Uczestnika (Dziecka) czy to z Ośrodka czy z miejsca zbiórki (powrotnej) przez
odpowiednią osobę. Za odpowiednią osobę przyjmujemy samego siebie (Klienta – Rodzica/ Opiekuna Prawnego), drugiego Rodzica/ Opiekuna Prawnego lub osobę upoważnioną zgodnie z poprzednim punktem Regulaminu Transportu.
- Organizator (za pośrednictwem wychowawcy/ konwojenta) ma prawo do wyrywkowego legitymowania osób odbierających Uczestników (Dzieci), ale nie ma takiego obowiązku.
- Klient (Rodzic/ Opiekun Prawny) może upoważnić Uczestnika (Dziecko) do samodzielnego powrotu z miejsca zbiórki (powrotu z obozu/kolonii). Klient
(Rodzic/ Opiekun Prawny) przesyła Organizatorowi upoważnienie pisemne (pocztą mailową) z własnoręcznym podpisem i dopiskiem: „..i biorę za to pełną
odpowiedzialność”. Odpowiedzialność za Uczestnika (Dziecko) po dojechaniu na miejsce zbiórki przechodzi na Klienta (Rodzica/ Opiekuna Prawnego).
- Transport zbiorowy organizowany jest na kilku trasach jednocześnie (zgodnie z ofertą: trasa warszawska, trasa wrocławska, trasa legnicko-poznańska, trasa rzeszowsko-krakowska, trasa katowicka, trasa łódzka, trasa szczecińska, trasa gdańska oraz trasa gdyńska) i możliwe są przesiadki między trasami (np. w Toruniu i Bydgoszczy).
2. RODZAJE TRANSPORTU
- Klient (Opiekun Prawny) może wybrać:
- Transport zbiorowy organizowany przez Radsas Fun sp. z o.o.,
- Transport własny, tj. samodzielny dojazd i/lub odbiór uczestnika.
- Klient może zmienić formę transportu najpóźniej na 7 dni przed datą wyjazdu, informując Organizatora drogą mailową.
3. TRANSPORT ZBIOROWY
- Transport zbiorowy realizowany jest autokarami, busami, a w wyjątkowych sytuacjach także pociągami lub samochodami osobowymi.
- Uczestnicy podróżują pod opieką konwojentów, którzy zapewniają bezpieczeństwo oraz pomoc podczas podróży.
- W przypadku nie stawienia się Rodzica/ Opiekuna Prawnego lub osoby
upoważnionej na zbiórkę (w drodze na i z obozu) Rodzic/ Opiekun Prawny ponosi koszty zależne od komplikacji, jakie ten fakt spowoduje, które wyliczy Organizator.
- Organizator zastrzega sobie prawo do:
- Zmiany środka transportu z wyprzedzeniem co najmniej 5 dni przed wyjazdem,
- Organizacji przesiadek na trasie, które odbywają się w bezpiecznych miejscach pod nadzorem opiekunów.
4. OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW I OPIEKUNÓW
- Uczestnicy zobowiązani są do:
- Punktualnego stawienia się na miejscu zbiórki.
- Brak punktualnego i większego niż 15 minut stawienia się na zbiórkę powoduje, że transport nie będzie czekał i wyruszy w dalszą drogę.
Rodzic/Opiekun prawny może w takiej sytuacji dogonić transport i oddać Uczestnika na kolejnym miejscu zbiórki lub przywieźć
Uczestnika samodzielnie do ośrodka. Taka sytuacja nie powoduje zmiany kosztów i nie jest podstawą reklamacji.
- Przestrzegania zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas podróży.
- Opiekunowie Prawni zobowiązani są do:
- Zapewnienia odbioru uczestnika z miejsca zbiórki w ustalonym terminie.
- Opiekunowie Prawni zobowiązani są do:
- Upoważnienia osoby trzeciej do odbioru uczestnika, jeśli sami nie mogą tego zrobić. Upoważnienie musi zawierać dane Opiekuna Prawnego oraz osoby odbierającej, w tym imię, nazwisko i numer dokumentu tożsamości.
5. TRANSPORT WŁASNY
- Klient, który wybiera transport własny, odpowiada za dostarczenie uczestnika na miejsce zbiórki w wyznaczonym czasie.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia wynikające z transportu własnego klienta.
- W przypadku niedostarczenia uczestnika na czas, Organizator zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia uczestnika bez zwrotu kosztów imprezy.
6. WARUNKI SPECJALNE
- Uczestnicy z chorobą lokomocyjną są zobowiązani do zażycia odpowiednich leków przed podróżą oraz posiadania ich na drogę powrotną.
- Organizator zapewnia suchy prowiant w drodze powrotnej, jeśli szacowany czas podróży przekracza 4 godziny od momentu wyjazdu z ośrodka.
7. ODWOŁANIE LUB ZMIANA TRANSPORTU
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania transportu z danej
miejscowości, o czym Klienci zostaną poinformowani najpóźniej 7 dni przed rozpoczęciem imprezy.
- W przypadku zmiany godziny lub miejsca zbiórki Organizator poinformuje Klientów nie później niż na 2 dni przed datą wyjazdu.
8. OPIEKUNOWIE PODCZAS TRANSPORTU
- Każdy środek transportu jest obsługiwany przez wykwalifikowanego konwojenta lub opiekuna, który odpowiada za uczestników podczas podróży.
- Konwojenci i opiekunowie są odpowiedzialni za przestrzeganie regulaminów bezpieczeństwa i dbają o komfort podróży.
G. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ORGANIZATORA
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w transporcie
wynikające z przyczyn niezależnych (np. korki, roboty drogowe, kontrole służb).
- Organizator zapewnia, że wszystkie środki transportu posiadają aktualne badania techniczne oraz spełniają wymogi bezpieczeństwa.
10. TRANSPORT PKP – JEŚLI WYSTĄPI
a) Wybór transportu PKP
Transport PKP jest opcjonalnym rodzajem transportu zbiorowego, który może być wykorzystany w przypadku, gdy Organizator zdecyduje się na taki środek transportu dla grupy uczestników. Transport PKP dotyczy podróży między określonymi miejscowościami oraz stacjami kolejowymi, a w szczególności, gdy podróż wymaga przesiadek lub jest długodystansowa.
b) Obowiązki organizatora
Organizator zapewnia:
- Rezerwację biletów na pociąg w odpowiednich klasach,
- Opiekę konwojenta (lub kilku konwojentów) na całej trasie transportu, którzy towarzyszą uczestnikom, dbając o ich bezpieczeństwo i komfort,Informacje o godzinach odjazdu oraz numerach pociągów i wagonów, w których będą podróżować uczestnicy,
- Zapewnienie informacji o trasach, stacjach oraz czasie przejazdów,
- W przypadku zmian rozkładu jazdy, Organizator niezwłocznie poinformuje Opiekunów Prawnych o nowym rozkładzie oraz szczegółach transportu.
d) Obowiązki Opiekuna Prawnego
Opiekun Prawny zobowiązany jest do:
- Zgłoszenia ważnej legitymacji szkolnej uczestnika w przypadku transportu PKP, ponieważ może to wpłynąć na koszt biletu (obowiązek posiadania legitymacji szkolnej dotyczy dzieci uczęszczających do szkoły).
- Dostosowania się do ustalonych godzin zbiórki w miejscu wskazanym przez Organizatora, na którym uczestnik wsiada do pociągu.
- W przypadku braku legitymacji szkolnej uczestnik nie będzie mógł skorzystać z ewentualnej ulgi na bilet PKP i Opiekun Prawny będzie zobowiązany do pokrycia pełnych kosztów biletu, które zostaną ustalone przez Organizatora.
- Upoważnienia osoby trzeciej do odbioru uczestnika z pociągu na stacji docelowej, jeśli Opiekun Prawny nie może osobiście odebrać uczestnika z pociągu. Upoważnienie musi zawierać dane osoby odbierającej (imię, nazwisko, numer dokumentu tożsamości) oraz dopisek „biorę za to pełna odpowiedzialność”
11. Uwagi końcowe dotyczące transportu:
- W razie problemów lub pytań dotyczących transportu uczestników Organizator prosi o kontakt telefoniczny lub mailowy podany na stronie internetowej.
- W sytuacjach wyjątkowych (np. brak odbioru uczestnika przez opiekuna) Organizator zastrzega sobie prawo do przekazania uczestnika w opiekę odpowiednim służbom, np. lokalnej Policji.
VIII. ZASADY KORZYSTANIA Z URZĄDZEŃ ELEKTRONICZNYCH
- Uczestnicy mogą korzystać z urządzeń elektronicznych (telefonów, tabletów, smartwatchy) wyłącznie w wyznaczonych przez kierownika godzinach.
- Urządzenia są przechowywane w depozycie wychowawcy i udostępniane w czasie odpoczynku poobiedniego (na ok. 1 godzinę dziennie).
- Uczestnik ma obowiązek oddać urządzenie do depozytu. Nie oddanie urządzenia do depozytu traktowane jest jako łamanie regulaminu.
- Rodzic/Opiekun Prawny i Uczestnik, podpisując umowę o Imprezie Turystycznej wyrażają zgodę na przechowywanie urządzenia w depozycie.
IX. REGULAMIN REZERWACJI, REZYGNACJI I REKLAMACJI
- Rezerwacja
- Formularz rezerwacyjny
- Rezerwacji udziału w imprezie turystycznej (obozie/kolonii) dokonuje się poprzez formularz rezerwacyjny dostępny na stronie internetowej Radsas Fun.
- Rezerwację powinien dokonać Opiekun Prawny/Rodzic, który ponosi odpowiedzialność za poprawność podanych informacji, w tym numeru telefonu oraz adresu e-mail.
- W formularzu należy również wskazać preferencje transportowe
- Formularz rezerwacyjny
(Transport Zbiorowy lub Własny) oraz wszelkie inne szczegóły wymagane do realizacji imprezy.
- Potwierdzenie rezerwacji
- Po dokonaniu rezerwacji, Opiekun Prawny otrzyma potwierdzenie
rezerwacji na wskazany adres e-mail. W potwierdzeniu zawarte będą dane dotyczące imprezy oraz linki do pobrania Karty Kwalifikacyjnej i
Regulaminów Imprezy.
- Opiekun Prawny jest zobowiązany do sprawdzenia poprawności wszystkich danych zawartych w potwierdzeniu.
- Wpłata zaliczki
- Po dokonaniu rezerwacji, Opiekun Prawny ma 2 dni robocze na wpłatę zaliczki w wysokości 500 zł (plus ewentualne dodatkowe koszty ochrony, jak „Tarcza” lub „Oaza”).
- Wpłata zaliczki
- Zaliczka powinna zostać wpłacona na wskazany w potwierdzeniu rezerwacji rachunek bankowy. Potwierdzenie wpłaty zostanie wysłane SMS-em lub e-mailem.
- Potwierdzenie rezerwacji i wpłata zaliczki traktowane są jako zawarcie umowy o udział w imprezie.Przesłanie umowy
- Po wpłacie zaliczki, Organizator prześle wypełnioną i podpisaną umowę na adres mailowy podany w rezerwacji.Podpisaną umowę należy odesłać drogą elektroniczną w formacie PDF lub JPG na adres: lato@radsas-fun.pl w ciągu 2 dni od jej otrzymania.
- Karta Kwalifikacyjna
- Po dokonaniu rezerwacji, Opiekun Prawny ma 2 dni na odesłanie
- Potwierdzenie rezerwacji i wpłata zaliczki traktowane są jako zawarcie umowy o udział w imprezie.Przesłanie umowy
wypełnionej Karty Kwalifikacyjnej na adres e-mail: lato@radsas-fun.pl. Karta Kwalifikacyjna musi zawierać informacje o stanie zdrowia uczestnika i innych istotnych kwestiach.
- Rezygnacja z Imprezy Turystycznej
- Zasady rezygnacji
- Opiekun Prawny ma prawo zrezygnować z udziału w imprezie turystycznej w dowolnym momencie przed jej rozpoczęciem. Rezygnacja musi być
- Zasady rezygnacji
zgłoszona drogą mailową na adres: lato@radsas-fun.pl.
- W tytule maila należy podać „Rezygnacja”, imię i nazwisko dziecka oraz nazwę imprezy (np. „Rezygnacja Anna Nowak Obóz Akrobatyka”).
- Rezygnacja powinna zawierać imię i nazwisko uczestnika, nazwę imprezy, oraz datę i miejsce wyjazdu.
- Zwrot kosztów po rezygnacji
- Zwrot wpłaty następuje zgodnie z poniższą tabelą, zależnie od terminu zgłoszenia rezygnacji.
| Czas rezygnacji przed rozpoczęciem imprezy | Zwrot bez „Tarczy” | Zwrot z „Tarczą” |
| >30 dni | Kwota wpłaty minus 250 zł | 100% wpłaty minus koszt ochrony |
| Czas rezygnacji przed rozpoczęciem imprezy | Zwrot bez „Tarczy” | Zwrot z „Tarczą” |
| 29–14 dni | Kwota wpłaty minus 500 zł | 100% wpłaty minus koszt ochrony |
| 13–1 dni | 30% wpłaty (nie więcej niż 500 zł) | 75% wpłaty minus koszt ochrony |
| Nieobecność na imprezie | 20% wpłaty (nie więcej niż 500 zł) | 60% wpłaty minus koszt ochrony |
- Zgłoszenie rezygnacji z ochroną „Tarcza”
- W przypadku wykupienia ochrony „Tarcza” zwrot kosztów będzie uzależniony od terminu zgłoszenia rezygnacji i ochrony, która wynosi:
- 120 zł dla obozów 10-dniowych,
- 80 zł dla obozów 7-dniowych,
- Ochrona jest bezzwrotna
- Rezygnacja z powodu siły wyższej
- W przypadku ogłoszenia przez Rząd Polski zakazu organizacji imprez turystycznych (np. w związku z pandemią COVID-19), Opiekunowie Prawni otrzymają możliwość wyboru pomiędzy pełnym zwrotem wpłaconej kwoty (zgodnie z ochroną TARCZA) lub vouchera na pełną kwotę do zrealizowania na kolejne imprezy organizowane przez Radsas Fun.
- Zwrot środków
- Zwrot wpłaty za imprezę turystyczną dokonywany jest w ciągu 60 dni od daty zgłoszenia rezygnacji.Zwrot będzie realizowany na konto bankowe, z którego dokonano wpłaty lub na inne konto wskazane przez Opiekuna Prawnego.
- Reklamacje
- Klient ma prawo zgłosić reklamację jeśli usługa nie została zrealizowana lub została zrealizowana niezgodnie z umową.
- Klient ma prawo zgłosić reklamację w ciągu 3 lat od daty usługi.
- Reklamacje rozpatrywane są indywidualnie w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia reklamacji droga mailowa pod adresem: lato@radsas-fun.pl
- Reklamacje musza zawierać dane klienta: imię i nazwisko rodzica/opiekuna prawnego i imię i nazwisko uczestnika oraz opis czego dotyczy reklamacja.
X. REGULAMIN PORUSZANIA SIĘ PO DROGACH
Wszystkie zasady poruszania się uczestników obowiązują w czasie wycieczek, spacerów oraz podczas codziennych przemieszczania się w trakcie trwania imprezy turystycznej.
- Zasady ogólne poruszania się
- Uczestnicy muszą stosować się do zaleceń prowadzących, wyznaczonych przez kierownika obozu lub kolonii.
- Kolumna uczestników porusza się zawsze zwartą grupą w szyku uzgodnionym przez prowadzącego, maksymalnie czwórkami.
- Na czele grupy zawsze idzie członek kadry, a w jej składzie uczestnicy są
ustawiani według kolejności: najmłodsi lub najsłabsi uczestnicy (pierwsze osoby) i najstarsi lub najmniej aktywni uczestnicy zamykają grupę.
- Poruszanie się po drogach
- Pieszo: Kolumna porusza się prawym poboczem drogi lub szosy, zajmując nie więcej niż połowę szerokości drogi, zawsze zachowując szczególną
ostrożność w stosunku do nadjeżdżających pojazdów.
- Brak chodnika: Jeśli brak jest chodnika lub innego miejsca
przeznaczonego dla pieszych, uczestnicy maszerują lewą stroną drogi w grupkach lub pojedynczo, najlepiej parami, jeśli ruch drogowy jest niski.
- W miastach: W miastach, uczestnicy poruszają się po chodnikach lub wyznaczonych dla pieszych strefach, przechodząc jezdnię tylko w
miejscach wyznaczonych (pasy dla pieszych) lub zgodnie z przepisami ruchu drogowego.
- Zasady przy złej widoczności
- Kiedy widoczność jest ograniczona (np. nocą, podczas deszczu, śnieżycy), grupa musi dostosować się do specjalnych środków ostrożności:
- Pierwsza osoba w grupie musi mieć zapaloną białą latarkę, skierowaną do przodu,
- Ostatnia osoba w grupie musi mieć zapaloną czerwoną latarkę, skierowaną do tyłu.
- Jeśli kolumna maszeruje przy złej widoczności, która zmienia konfigurację (np. zakręty lub wzniesienia), osoby po lewej stronie kolumny (gdy długość kolumny przekracza 20 metrów) mają obowiązek trzymać latarki białe,
rozmieszczone co 10 metrów, aby były widoczne z odległości co najmniej 150 metrów.
- Zasady zatrzymywania się
- Uczestnicy nie powinni zatrzymywać się w miejscach, gdzie ograniczona jest widoczność, takich jak zakręty, wzniesienia, czy miejsca zasłonięte przez inne obiekty. Zatrzymywanie się w takich miejscach może stanowić zagrożenie zarówno dla pieszych, jak i nadjeżdżających pojazdów.
- Zasady bezpieczeństwa:
- Kolumna uczestników nie powinna się oddalać od grupy bez zgody prowadzącego.
- Uczestnicy muszą przestrzegać zasad poruszania się w zgodzie z ruchem drogowym i zawsze podporządkować się poleceniom kadry.
- Latarki i oświetlenie: W przypadku złych warunków pogodowych, szczególnie przy złej widoczności, ważne jest używanie latarek do zapewnienia bezpieczeństwa kolumny. Jeśli widoczność jest wyjątkowo ograniczona, odpowiednie rozmieszczenie latarni, z białymi latarkami co 10 metrów, zapewnia widoczność całej grupy w odległości do 150 metrów na jezdni.
- W miastach i miejscach o dużym natężeniu ruchu, uczestnicy muszą przekraczać jezdnię tylko w miejscach wyznaczonych, tj. na pasach, oraz w sposób zgodny z przepisami ruchu drogowego.
- Przestrzeganie zasad przez uczestników: Uczestnicy muszą nie tylko przestrzegać zasad poruszania się po drogach, ale także być odpowiedzialni za bezpieczeństwo innych członków grupy, nie oddalać się od grupy bez zgody oraz stosować się do wskazówek i poleceń osób prowadzących
XI. POLITYKA PRYWATNOŚCI I PRZETWARZANIA DANYCH
- Organizator przetwarza dane osobowe uczestników i ich opiekunów zgodnie z RODO oraz ustawą o ochronie danych osobowych.
- Dane są przetwarzane w celu realizacji imprezy turystycznej oraz działań informacyjnych i promocyjnych.
XII. POSTANOWIENIA DODATKOWE
1. Usunięcie uczestnika z imprezy
Organizator zastrzega sobie prawo do usunięcia uczestnika z Imprezy Turystycznej w przypadku rażącego naruszenia regulaminu, stwarzania zagrożenia dla siebie lub innych uczestników, oraz braku współpracy z kadrą opiekuńczą. W takim przypadku Opiekun Prawny/Uczestnik ponosi pełną odpowiedzialność za koszty związane z wcześniejszym powrotem uczestnika.
2. Przerwy w realizacji programu
Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w programie imprezy, w tym do odwołania lub zmiany niektórych zajęć, zwłaszcza w przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych, awarii sprzętu, problemów zdrowotnych uczestników lub innych okoliczności niezależnych od Organizatora.
3. Zmiana ceny imprezy
Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany ceny imprezy turystycznej po podpisaniu umowy, jednak tylko w przypadku znaczących zmian rynkowych, takich jak wzrost kosztów transportu, zakwaterowania, wyżywienia lub zmiany kursu walutowego. O takich zmianach Uczestnicy zostaną poinformowani najpóźniej 7 dni przed rozpoczęciem imprezy.
4. Ochrona danych osobowych
Organizator zapewnia, że dane osobowe uczestników oraz ich opiekunów są przetwarzane zgodnie z przepisami RODO i są wykorzystywane wyłącznie w celu realizacji imprezy turystycznej. Każdy uczestnik ma prawo dostępu do swoich danych, ich poprawiania oraz usunięcia, jeśli przepisy na to pozwalają.
5. Odpowiedzialność za mienie uczestników
Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zagubione, zniszczone ani skradzione mienie uczestników w trakcie trwania imprezy turystycznej, chyba że jest to wynikiem zaniedbania ze strony Organizatora. Uczestnicy powinni zachować ostrożność i nie zostawiać wartościowych przedmiotów bez nadzoru.
6. Ustawa o ochronie nieletnich
Organizator stosuje się do ustawy o standardach ochrony nieletnich, tzw. prawo Kamilkowe. Pełen tekst regulacji dostępny na stronie internetowej Organizatora.
7. Organizacja kolonii/obozu
Organizator zastrzega sobie możliwość łączenia grup tematycznych w ramach tego samego obozu oraz grup wiekowych w ramach tego samego tematu. Nie wpływa to na jakość realizacji programu imprezy turystycznej.
Organizator zapewnia opieką zgodnie z przepisami Kuratorium Oświaty: 1 wychowawca dla grupy do 15 uczestników (jeśli w grupie są uczestnicy poniżej 10 roku życia) oraz 1 wychowawca dla grupy do 20 uczestników (jeśli w grupie nie ma uczestników poniżej 10 roku życia).
8. Z uwagi na brak możliwości zapewnienia pełnej opieki osobom z zaburzeniami rozwoju: Autyzm, Zespół Aspergera, Zespół Retta, Zespół Hellera, Zespół Touretta oraz z chorobą autoimmunologiczną – Celiakia, Organizator nie przyjmuje na swoje Imprezy Turystyczne uczestników z tymi dysfunkcjami.
- Organizator ma prawo i możliwość odmowy przyjęcia Uczestnika/Dziecka na Imprezę Turystyczną bez podania powodu.
- Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany ceny Imprezy Turystycznej (wycieczki szkolnej, obozu, kolonii) po podpisaniu umowy, przed Imprezą lub w trakcje jej trwania, jednak tylko w przypadku drastycznych zmian cen rynkowych np. transportu, wyżywienia, zakwaterowania, zmiany kursu waluty itp.
XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin obowiązuje od dnia jego publikacji i dostępny jest na stronie internetowej Organizatora.
- Wszelkie znaczące zmiany regulaminu będą publikowane z co najmniej 14- dniowym wyprzedzeniem.
Na skróty
- 1 Regulamin Imprez i Usług Turystycznych Radsas Fun
- 2 I. ZAWARCIE UMOWY
- 3 II. OBOWIĄZKI I PRAWA UCZESTNIKÓW
- 4 III. OBOWIĄZKI OPIEKUNÓW PRAWNYCH
- 5 IV. REZYGNACJA Z UDZIAŁU I OCHRONA „TARCZA”
- 6 V. REGULAMIN OCHRONY AKLIMATYZACYJNEJ „OAZA”
- 7 VI. PROMOCJE IMPREZ TURYSTYCZNYCH
- 8 VI. MONITORING I WIZERUNEK
- 9 VII. TRANSPORT
- 10 2. RODZAJE TRANSPORTU
- 11 3. TRANSPORT ZBIOROWY
- 12 4. OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW I OPIEKUNÓW
- 13 5. TRANSPORT WŁASNY
- 14 6. WARUNKI SPECJALNE
- 15 7. ODWOŁANIE LUB ZMIANA TRANSPORTU
- 16 8. OPIEKUNOWIE PODCZAS TRANSPORTU
- 17 G. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ORGANIZATORA
- 18 10. TRANSPORT PKP – JEŚLI WYSTĄPI
- 19 VIII. ZASADY KORZYSTANIA Z URZĄDZEŃ ELEKTRONICZNYCH
- 20 IX. REGULAMIN REZERWACJI, REZYGNACJI I REKLAMACJI
- 21 X. REGULAMIN PORUSZANIA SIĘ PO DROGACH
- 22 XI. POLITYKA PRYWATNOŚCI I PRZETWARZANIA DANYCH
- 23 XII. POSTANOWIENIA DODATKOWE
- 23.1 1. Usunięcie uczestnika z imprezy
- 23.2 2. Przerwy w realizacji programu
- 23.3 3. Zmiana ceny imprezy
- 23.4 4. Ochrona danych osobowych
- 23.5 5. Odpowiedzialność za mienie uczestników
- 23.6 6. Ustawa o ochronie nieletnich
- 23.7 7. Organizacja kolonii/obozu
- 23.8 8. Z uwagi na brak możliwości zapewnienia pełnej opieki osobom z zaburzeniami rozwoju: Autyzm, Zespół Aspergera, Zespół Retta, Zespół Hellera, Zespół Touretta oraz z chorobą autoimmunologiczną – Celiakia, Organizator nie przyjmuje na swoje Imprezy Turystyczne uczestników z tymi dysfunkcjami.
- 24 XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
